بایدها و نبایدهای شستشوی مو

۱۴۰۲/۰۱/۱۱
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

شستن مو علاوه بر تمیزکردن موها، می‌تواند یک روش پیشگیرانه و حتی درمانی باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از شستشوی موی خود لذت ببرید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید، این مقاله را بخوانید. بایدهای شامپو کردن مو نکته مهم: هرگز آب را به بطری اصلی شامپو، اضافه نکنید. این کار بسیار خطرناک...

شستن مو علاوه بر تمیزکردن موها، می‌تواند یک روش پیشگیرانه و حتی درمانی باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از شستشوی موی خود لذت ببرید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید، این مقاله را بخوانید.

بایدهای شامپو کردن مو

  • قبل از شامپو کردن کاملا موهایتان را خیس کنید.
    قبل از شامپو کردن، موهای خود را به طور کامل خیس کنید. شامپو روی موهای مرطوب بهتر کف می‌کند و به طور یکنواخت‌تر پخش می‌شود. همچنین اگر از قبل موهای خود را به درستی خیس کنید، متوجه خواهید شد که برای شستن موهایتان به شامپوی کمتری نیاز دارید.
  • ابتدا با آب ولرم بشویید
    برای شستشوی موهای خود از آب ولرم (مایل به گرم) استفاده کنید. آب گرم به باز شدن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند و شامپو می‌تواند به عمق بیشتری نفوذ کند و کثیفی و چربی را از روی مو پاک کند. کوتیکول‌های باز مو نیز قادر هستند روغن و اثرات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده را بهتر جذب کنند.
  • شامپو  با آب مخلوط کنید
    شامپو را به طور مستقیم روی پوست سر خود نریزید، قبل از ریختن آن روی سر، آن را با مقداری آب مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود که شامپو به طور یکنواخت در سراسر پوست سر پخش شود و همچنین شما از شامپوی کمتری نسبت به مصرف مستقیم آن، استفاده می‌کنید.

نکته مهم: هرگز آب را به بطری اصلی شامپو، اضافه نکنید. این کار بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث آلودگی شامپو شود که این آلودگی می‌تواند به پوست سر هم منتقل شود.

نبایدهای شستشوی مو

  • شامپو فقط برای مو
    پوست سر به بیشترین شستشو نیاز دارد زیرا ریشه‌ها اغلب چرب‌ترین قسمت سر هستند. انتهای تار مو نسبتاً پیرتر، خشک و آسیب دیده‌اند و بنابراین پس از شستن با شامپو بیشتر دچار کم آبی می‌شوند. پس بیشتر روی تمیزکردن پوست سر تمرکز کنید تا انتهای موهایتان.
  • شستشوی خشن
    شما باید از ریشه تا انتهای موهای خود کف بمالید و در تمام مدت موهای خود را به آرامی ‌با انگشتان و کف دست بشویید. هرگز پوست سر را با ناخن نشویید زیرا این کار می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی و عفونت شود. مو در زمانی که خیس است آسیب پذیرترین حالت خود را دارد. بنابراین استفاده از حرکت جلو و عقب یا دایره‌ای برای شستن پوست سر می‌تواند باعث گره خوردن، شکستن یا ضعیف شدن فولیکول‌های مو شود.
  • دو بار شامپو زدن
    برخلاف تصور رایج، نیازی به دو بار شامپو زدن نیست. دوبار شستن، چربی طبیعی موهای شما را از بین می‌برد و ممکن است بر رشد موهای شما تأثیر منفی گذاشته و باعث آسیب ‌شود. مگر اینکه از قبل موهایتان را چرب کرده باشید و احساس کنید که روغن روی موهایتان شسته نشده، در غیر این صورت نیازی به دو بار شستشو نیست.
  • استفاده از نرم‌کننده روی مو
    اگر موهای شما دارای مقدار زیادی الکتریسیته ساکن است و یا بعد از حمام به سختی شانه می‌شود، محصولات حاوی روغن، دوست موهای شما هستند زیرا می توانند چربی از دست رفته مو را جبران کرده و باعث درخشندگی و درمان موهای آسیب‌دیده شوند.
    می‌توانید یک نرم‌کننده مغذی، مانند نرم‌کننده و ترمیم‌کننده سی-رین را انتخاب کنید. در این محصول از روغن جوانه گندم و زیتون استفاده شده است، که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر موهای آسیب‌دیده شیمیایی خواهد داشت.
    این محصول علاوه بر برگردندان شادابی به موهایتان، اسیب‌های شدید ناشی از رنگ و دکلره را نیز ترمیم می‌کند. به خاطر داشته باشید که هرگز نرم‌کننده به پوست سر خود نمالید، زیرا باعث می‌شود ریشه‌ها از حالت طبیعی چرب‌تر شوند و یا آسیب ببینند. این ساقه موهای شما هست که بیشترین رطوبت را نیاز دارد و بنابراین، باید بعد ار اتمام شستشو با شامپو، از وسط تا انتهای موهایتان را به نرم‌کننده آغشته کنید. انتهای موها خشک‌ترین قسمت مو هستند و نیاز به مرطوب‌کنندگی بیشتری دارند، بنابراین نرم‌کننده بیشتری در انتهای مو بمالید و بگذارید مدت بیشتری بماند و سپس آبکشی نمایید. (زمان ماندگاری روی محصول پیشنهاد داده شده است).
  • آبکشی با آب سرد
    برای آبکشی نهایی و شستن نرم‌کننده، موهای خود را با آب ولرم (سرد تر از آبی که در ابتدا با شامپو موهایتان را شستید) بشویید تا نرم‌کننده شسته شود. آب سرد به بستن کوتیکول ها و حفظ رطوبت کمک می‌کند. با رعایت این نکته، موهای شما کمتر وز می‌شود.
  • خشک‌کردن موها
    موهای خود را با حوله مالش ندهید تا خشک شوند. برای خشک‌کردن موهایتان، به آرامی ‌به آنها ضربه بزنید یا با فشار ملایم حوله آب اضافه آنها را بگیرید. پس از آن، اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند.

استاندارد ملی

بارها این جمله را شنیده‌ایم که این کالا نشانه استاندارد دارد و خرید آن و استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. استاندارد در لغت به معنی نظم، قاعده و قانون است اما در مفهوم دقیق‌تر و علمی‌تر به نظمی مبتنی بر نتایج ثابت گفته می‌شود که به صورت مقررات علمی و معتبر برای بهبود...

۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1 دقیقه
ادامه مطلب

هشت نکته برای خانه‌تکانی

اگر می‌خواهید کارهای خانه‌تکانی را برنامه‌ریزی کنید و یا احساس می‌کنید خانه‌تان شدیداً به مرتب کردن نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را برای انجام سریع و مرتب کارهایتان بخوانید. شاید بهترین زمان برای شروع انجام مقدمات خانه‌تکانی، بهمن ماه باشد. انجام خانه‌تکانی به تنهایی کاری بسیار سخت و گاهی گیج‌کننده است. پس بهتر است...

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
3 دقیقه
ادامه مطلب

شیشه‌هایی همیشه تمیز

تمیز نگه داشتن شیشه در خانه می‌تواند یک چالش باشد اما با داشتن وسائل، شیشه پاک‌کن مناسب و دانستن روش‌های صحیح برای تمیز کردن، می‌توانید پنجره‌ها و آینه‌هایی بدون رد داشته باشید. تمیز کردن شیشه جلوه ویژه‌ای به خانه می‌دهد، اما دارای اصول مهمی است، از پاک کردن گرد و خاک گرفته تا نوع موادی...

۱۴۰۱/۱۰/۰۱
2 دقیقه
ادامه مطلب
مشاهده همه مقالات