فواید زرده تخم‌مرغ برای مو

۱۴۰۱/۰۹/۱۵
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

از اوایل قرن یازدهم زرده تخم‌مرغ به عنوان درمانی برای تقویت مو استفاده می‌شده است. امروزه بسیاری از افراد هنوز از زرده تخم‌مرغ برای درمان موهای خشک یا آسیب دیده استفاده می‌کنند. شامپو تخم‌مرغی سرشار از پروتئین است که برای موهای نازک، یا چرب معجزه می‌کند. این پروتئین باعث تقویت ساقه مو می‌شود و ضخامت...

از اوایل قرن یازدهم زرده تخم‌مرغ به عنوان درمانی برای تقویت مو استفاده می‌شده است. امروزه بسیاری از افراد هنوز از زرده تخم‌مرغ برای درمان موهای خشک یا آسیب دیده استفاده می‌کنند. شامپو تخم‌مرغی سرشار از پروتئین است که برای موهای نازک، یا چرب معجزه می‌کند. این پروتئین باعث تقویت ساقه مو می‌شود و ضخامت بافت مو را افزایش می‌دهد. به علاوه تخم‌مرغ‌ مملو از ویتامین A ،D ،E ،B12، بیوتین (که اغلب به عنوان «ویتامین رشد مو» شناخته می‌شود)، ید، سلنیوم و اسید پانتوتنیک است.

استفاده از زرده تخم مرغ برای تقویت مو سر

یک مرطوب کننده طبیعی

از آنجایی که تخم‌مرغ حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها از جمله A و E، بیوتین و فولات است، به مرطوب کردن موها کمک کرده و به آن‌ها شادابی می‌بخشد. همچنین چربی خاصی به نام لسیتین که در زرده تخم‌مرغ وجود دارد، می‌تواند به رطوبت رسانی به مو کمک کند. این چربی همچنین در برخی از محصولات آرایشی مو وجود دارد.

تقویت کننده مو

یکی از عناصر کلیدی زرده تخم‌مرغ، گوگرد است که یکی از اجزای مهم مو است. در هر ۱۰۰ گرم زرده تخم‌مرغ، ۱۶۴.۵ میلی‌گرم منبع مطمئن گوگرد وجود دارد. به نظر می‌رسد استفاده از زرده تخم‌مرغ روی مو می‌تواند، رشد مو را تحریک کند. زرده‌ها باعث تحریک پوست سر و تغذیه ریشه مو می‌شوند. زرده تخم‌مرغ اگر مستقیماً روی پوست سر استفاده شود، رشد موهای سالم را افزایش می‌دهد. کاهش رشد مو نیز می‌تواند ناشی از کمبود پروتئین باشد. پروتئین موجود در تخم‌مرغ، به رشد مو کمک می‌کند. علاوه بر این، زرده تخم‌مرغ سرشار از آهن است که رشد مو را تحریک می‌کند.

تقویت مو

 

 

محافظت از موها در برابر آسیب و ریزش مو

زرده تخم‌مرغ نه تنها به موهای خشک، لطافت و درخشندگی می‌دهد؛ بلکه مقاومت آن‌ها را در برابر شکستگی و آسیب افزایش می‌دهد. لوتئین یک آنتی اکسیدان موجود در تخم‌مرغ است که به تقویت و بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می‌کند. علاوه بر این، پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ به درمان ساختار کراتین آسیب دیده کمک می‌کند. ساختار مو، پوست و ناخن از کراتین تشکیل شده است.

ایجاد درخشندگی طبیعی

یکی از عناصر کلیدی زرده تخم‌مرغ، پروتئین موجود در آن است که می‌تواند مغذی و براق کننده باشد. زرده همچنین چربی بالایی دارد، به همین دلیل می تواند نرمی مو را افزایش دهد. زرده تخم‌مرغ حاوی ۲۶.۵۴ گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم است.

درخشندگی طبیعی مو

حرف آخر

شامپو تخم‌مرغی ناتل حاوی پروتئین زرده تخم‌مرغ و لیستین است که مو را رطوبت رسانی، درخشان و براق می‌کند. همچنین در این شامپو از نگهدارنده پارابن استفاده نشده است. این محصول برای افراد دارای موهای خشک و کدر نیز توصیه می‌شود.

استاندارد ملی

بارها این جمله را شنیده‌ایم که این کالا نشانه استاندارد دارد و خرید آن و استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. استاندارد در لغت به معنی نظم، قاعده و قانون است اما در مفهوم دقیق‌تر و علمی‌تر به نظمی مبتنی بر نتایج ثابت گفته می‌شود که به صورت مقررات علمی و معتبر برای بهبود...

۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1 دقیقه
ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای شستشوی مو

شستن مو علاوه بر تمیزکردن موها، می‌تواند یک روش پیشگیرانه و حتی درمانی باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از شستشوی موی خود لذت ببرید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید، این مقاله را بخوانید. بایدهای شامپو کردن مو نکته مهم: هرگز آب را به بطری اصلی شامپو، اضافه نکنید. این کار بسیار خطرناک...

۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2 دقیقه
ادامه مطلب

هشت نکته برای خانه‌تکانی

اگر می‌خواهید کارهای خانه‌تکانی را برنامه‌ریزی کنید و یا احساس می‌کنید خانه‌تان شدیداً به مرتب کردن نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را برای انجام سریع و مرتب کارهایتان بخوانید. شاید بهترین زمان برای شروع انجام مقدمات خانه‌تکانی، بهمن ماه باشد. انجام خانه‌تکانی به تنهایی کاری بسیار سخت و گاهی گیج‌کننده است. پس بهتر است...

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
3 دقیقه
ادامه مطلب
مشاهده همه مقالات