روش صحیح استفاده از کرم‌‌های مرطوب‌کننده و دورچشم

۱۴۰۱/۰۲/۲۲
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

روش صحیح استفاده از “محصول مراقبت از پوست” تقریباً به اندازه خود محصول اهمیت دارد، به خصوص اگر حاوی مواد فعالی باشد که برای موثر بودن باید به لایه میانی پوست نفوذ کنند. استفاده کردن از محصولات به روش نادرست می‌تواند منجر به این شود که مواد موثره فقط روی سطح پوست ‌بمانند و هیچ...

روش صحیح استفاده از “محصول مراقبت از پوست” تقریباً به اندازه خود محصول اهمیت دارد، به خصوص اگر حاوی مواد فعالی باشد که برای موثر بودن باید به لایه میانی پوست نفوذ کنند. استفاده کردن از محصولات به روش نادرست می‌تواند منجر به این شود که مواد موثره فقط روی سطح پوست ‌بمانند و هیچ تاثیری نگذارند.

 

کرم مرطوب کننده و آبرسان

از کرم صورت به این دلیل استفاده  می‌کنیم که پوست خود را شاداب، سالم، مرطوب و زیبا نگه داریم. کرم صورت باید در مقادیر کم استفاده شود در صورتی که مقدار زیادی از آن را بر روی پوست استفاده کنیم، آن مقدار اضافی را هدر داده‌ایم و حتی ممکن است از جذب کامل جلوگیری کند. در مورد کرم صورت، کیفیت مهم است و نه کمیت آن.

 

نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

استفاده را از مقادیر کم را شروع کنید و سپس آن را بیشتر کنید تا زمانی که مقدار صحیح مصرف را برای پوست خود پیدا کنید. اگر پوست چرب دارید، آن را زیاد ماساژ ندهید، ماساژ دادن پوست صورت، غدد چربی را تحریک می‌کند تا چربی بیشتری تولید کنند و این باعث می‌شود پوست شما از حد معمول چرب‌تر هم بشود.

با حرکات دایره‌ای و رو به بالا، مرطوب کننده را به آرامی ‌روی صورت خود ماساژ دهید. دقت کنید که هرگز پوست خود را نکشید.

مرطوب کننده را دو بار در روز، قبل از آرایش کردن و بعد از پاک کردن آن استفاده کنید.

 

 

کرم آبرسان و مغذی میراکل، محصولی خاص از شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، حاوی انواع ترکیبات مرطوب‌کننده طبیعی است که از مرغوب‌ترین عصاره‌ها و روغن های گیاهی و طبیعی از سرتاسر دنیا تهیه شده است و علاوه بر آب‌رسانی به پوست، خواص آنتی‌اکسیدان، ضدپیری، جوان کننده، ضدالتهاب، درخشان کننده و سفت کننده دارد.

در این کرم از عصاره‌های گیاهانی چون، آلوئه‌ورا، خزه ایسلندی، انار، بلوبری، توت فرنگی، رزبری، کرن بری، جوجوبا، بادام شیرین، آووکادو و …  استفاده شده است؛ که سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است. فرمولاسیون این کرم منحصربه فرد است و برای شما پوستی لطیف، صاف، شفاف، شاداب و درخشان را به ارمغان می‌آورد.

 

کرم دورچشم

پوست اطراف چشم نازک‌تر و حساس‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است، بنابراین اغلب این ناحیه، اولین جایی است که نشانه‌های پیری را می‌بینید. هنگام استفاده از کرم دور چشم باید مراقبت و توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

نحوه استفاده از کرم دور چشم

  • مرحله اول: مقدار کمی ‌از کرم (به اندازه یک نخود) را روی انگشت حلقه خود بمالید.
    کرم‌های دور چشم غنی از مواد موثره هستند، بنابراین مقداری به اندازه نخود تمام چیزی است که برای هر دو چشم نیاز دارید. برای آن ناحیه ظریف، از انگشت حلقه خود استفاده کنید زیرا به طور طبیعی، سبک‌ترین لمس را دارد. نیازی نیست شما فشار زیادی به پوست دور چشم خود وارد کنید.
  • مرحله دوم: از کرم دور چشم ، نقطه‌هایی از گوشه داخلی چشم تا استخوان ابرو، بر روی پوست خود قرار دهید.
    برای کرم زدن، از گوشه داخلی زیر چشم خود شروع کنید و به صورت نیم دایره به سمت گوشه خارجی چشم ادامه دهید تا به استخوان ابرو برسید.
    برای تحریک گردش خون، به آرامی ‌روی آن الگوی نیم دایره ضربه بزنید تا زمانی که محصول کاملا جذب شود. در حین انجام این کار مطمئن شوید که پوست را نمی‌کشید.
    به خاطر داشته باشید: برای جلوگیری از تحریک، زیاد به چشم خود نزدیک نشوید.
  • مرحله سوم: قبل از استفاده از کانسیلر صبر کنید.پس از استفاده از کرم دور چشم، قبل از استفاده از کانسیلر یا سایر محصولات مراقبت از پوست، حدود ۹۰ ثانیه به آن زمان دهید تا کاملا جذب شود.برای بهترین نتیجه، صبح و شب از کرم دور چشم استفاده کنید. باید کرم دور چشم را بر روی پوست تمیز و قبل از مصرف مرطوب کننده یا کرم شب استفاده کنید.
کرم دور چشم

 

برای اینکه از کرم های خود بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است این مراحل را رعایت کنید:

  • مرحله اول: ابتدا صورت خود را بشویید
    مهم نیست در چه زمانی از روز کرم صورت را استفاده می‌کنید، ولی باید قبل از آن صورت خود را بشویید. به این ترتیب از شر عرق، کثیفی، آرایش و سایر آلودگی ها خلاص می‌شوید. با این کار به کرم اجازه می‌دهید تا به منافذ پوست شما نفوذ کند و جادوی خود را اعمال کند. برای شستشو  از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید.
  • مرحله دوم: بگذارید پوست صورت کمی مرطوب باشد.
    بهتر است کرم صورت را قبل از اینکه صورت کاملا خشک شود استفاده کنید چون بعضی کرم ها وقتی روی پوستی که کمی مرطوب است استفاده می‌شوند، بهتر می‌توانند رطوبت پوست را حفظ کنند.
  • مرحله سوم: از مقادیر کم استفاده کنید.
    بهترین راه برای استفاده از کرم صورت استفاده از مقدار کم است. استفاده بیشتر لزوما مزیت بیشتری ندارد و باعث می شود مالیدن کرم روی صورتتان زمان زیادی ‌ببرد، بر خلاف زمانی که کمتر استفاده می‌کنید. صورت شما نیاز دارد کرم را جذب کند نه اینکه احساس چسبندگی کند.
  • مرحله چهارم: کرم را پخش کنید
    به جای اینکه انگشت خود را پر کنید، نقاط کوچکی از کرم را روی تمام صورت خود قرار دهید و سپس آن را پخش کنید. به این ترتیب می‌توانید کرم را روی هر نقطه از صورت خود بمالید.

 

توصیه های مفید:

  •  همیشه قبل از استفاده از کرم پودر، مرطوب کننده استفاده کنید حتی اگر پوستتان چرب است.
  •  کرم صورت باید روزانه استفاده شود، حتی اگر قرار نیست آرایش کنید.
  •  کرم را همیشه روی صورت تمیز بمالید.
  •  همیشه قبل از استفاده از مرطوب کننده، کرم صورت یا کرم پودر، دست‌های خود را تمیز کنید.
  •  می‌توانید از کرم ضد آفتاب روی کرم مرطوب کننده خود استفاده کنید.
  •  مطمئن شوید که کرم را مناسب نوع پوست خود انتخاب می‌کنید.
  •  حتی اگر پوست شما خیلی خشک است از کرم‌های سنگین و خیلی غلیظ، استفاده نکنید.
  •  اگر پوست شما چرب است کرم مات کننده و فاقد چربی و غیرکومدون زا انتخاب کنید.
  •  اگر کرم پودر شما در عرض چند ساعت پس از استفاده از بین می‌رود، به این معنی است که احتمالاً پوست شما به رطوبت بیشتری نیاز دارد.
  •  همیشه بعد از لایه برداری از کرم مرطوب کننده یا رطوبت رسان صورت استفاده کنید، زیرا لایه برداری باعث خشک شدن پوست و نیاز به رطوبت بیشتر می‌شود.
  •  هرگز از کرم‌ها یا مرطوب کننده‌های سنگین در دور چشم استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک چشم شما شود.
  •  هر چه کرم شما کیفیت بهتری داشته باشد، محافظت بیشتری در برابر خشکی به شما می‌دهد.
  •  هرگز مرطوب کننده، کرم صورت یا سایر محصولات مراقبت از پوست یا آرایش خود را در حمام نگه ندارید زیرا ممکن است آب  و رطوبت به آنها نفوذ کند و باعث آلودگی شود.
  •  بسیاری از برندها، کرم‌های صورت روز و شب را ارائه می‌دهند که بهتر است هر دو را با هم استفاده کنید تا به بهترین نتیجه برسید.
  •  همیشه قبل از آرایش کردن مطمئن شوید که کرم به خوبی جذب پوستتان شده است.
  •  کرم ضدآفتاب (SPF 15 یا بالاتر) را مخصوصاً در ماه‌های تابستان برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست، ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، اسکارهای بعد از جوش و قرمزی انتخاب کنید.

استاندارد ملی

بارها این جمله را شنیده‌ایم که این کالا نشانه استاندارد دارد و خرید آن و استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. استاندارد در لغت به معنی نظم، قاعده و قانون است اما در مفهوم دقیق‌تر و علمی‌تر به نظمی مبتنی بر نتایج ثابت گفته می‌شود که به صورت مقررات علمی و معتبر برای بهبود...

۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1 دقیقه
ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای شستشوی مو

شستن مو علاوه بر تمیزکردن موها، می‌تواند یک روش پیشگیرانه و حتی درمانی باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از شستشوی موی خود لذت ببرید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید، این مقاله را بخوانید. بایدهای شامپو کردن مو نکته مهم: هرگز آب را به بطری اصلی شامپو، اضافه نکنید. این کار بسیار خطرناک...

۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2 دقیقه
ادامه مطلب

هشت نکته برای خانه‌تکانی

اگر می‌خواهید کارهای خانه‌تکانی را برنامه‌ریزی کنید و یا احساس می‌کنید خانه‌تان شدیداً به مرتب کردن نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را برای انجام سریع و مرتب کارهایتان بخوانید. شاید بهترین زمان برای شروع انجام مقدمات خانه‌تکانی، بهمن ماه باشد. انجام خانه‌تکانی به تنهایی کاری بسیار سخت و گاهی گیج‌کننده است. پس بهتر است...

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
3 دقیقه
ادامه مطلب
مشاهده همه مقالات