معجزه‌ای بنام آلوئه ورا برای مو

۱۴۰۱/۰۵/۳۱
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

آلوئه‌ورا برای بسیاری از مشکلات پوستی مانند زخم، آکنه و سوختگی مفید است. این گیاه همچنین به صورت خوراکی و نوشیدنی مصرف می‌شود و ممکن است برای بیماری‌های التهابی روده، دیابت، هپاتیت نیز مفید باشد. آلوئه‌ورا اثرات بسیار متنوعی دارد و این خواص به دلیل مواد فعال زیاد آن است. از جمله فواید این گیاه،...

آلوئه‌ورا برای بسیاری از مشکلات پوستی مانند زخم، آکنه و سوختگی مفید است. این گیاه همچنین به صورت خوراکی و نوشیدنی مصرف می‌شود و ممکن است برای بیماری‌های التهابی روده، دیابت، هپاتیت نیز مفید باشد.

آلوئه‌ورا اثرات بسیار متنوعی دارد و این خواص به دلیل مواد فعال زیاد آن است.

از جمله فواید این گیاه، فواید مرتبط با مو است که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

تقویت مو

آلوئه‌ورا دارای مواد فعال و معدنی بسیاری است که می‌توانند به تقویت موهای شما کمک کنند. همچنین دارای اسیدهای چرب مفید و اسیدهای آمینه و سرشار از ویتامین‌های A ،B12 ،C و E است. این ترکیبات در سلامت فولیکول‌های مو نقش دارند و موها را تقویت می‌کنند.

ترمیم تارهای مو

هر سه ویتامین A ،C و E موجود در آلوئه‌ورا به چرخه سلولی سالم کمک کرده و موهای شما را درخشان می‌کنند. ویتامین B12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا موجود است که هر دوی این ها می‌توانند از ریزش موهای شما جلوگیری کنند.

 

کنترل چربی مو

آلوئه ورا دارای آنزیم‌هایی است که چربی‌ها را می‌شکنند و بنابراین چربی اضافی (سبوم) موهای شما را از بین برده و چربی موهایتان را کنترل می‌کنند.

تسکین خارش

درماتیت سبورئیک یک بیماری شایع التهابی پوست است که پوست سر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این التهاب باعث شوره سر، قرمزی پوست و لکه‌های پوسته پوسته می‌شود. محققان دریافته‌اند که آلوئه‌ورا می‌تواند به طور قابل توجهی پوسته پوسته شدن و خارش را کاهش دهد.

محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند باعث شود موهای شما درخشش و رنگ خود را از دست بدهند. این اشعه موها را زبر و انعطاف‌ناپذیرتر می‌کند و منجر به شکستگی آن می‌شود. میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به نوع مو بستگی دارد. آلوئه‌ورا می‌تواند از موهای شما در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) ناشی از خورشید محافظت کند.

کمک به رشد مو

گفته می‌شود آلوئه ورا به رشد مو کمک می‌کند، محققان بر این باورند که آلوئنین، یک ترکیب شیمیایی موجود در گیاه آلوئه‌ورا ، عامل اصلی تقویت رشد مو است. همانطور که این ماده برای درمان افراد مبتلا به بیماری ریزش مو (آلوپسی) استفاده شده است.

 

شامپو آلوئه‌ورا سی-رین محصولی از شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، علاوه بر عصاره گیاه شگفت انگیز آلوئه‌ورا دارای عصاره گیاه گوار است که باعث ایجاد لطافت و نرمی مو، کاهش الکتریسته و افزایش حجم مو شده و شانه‌پذیری مو را بسیار راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این دو عصاره گیاهی در فرمول این شامپو، مشتقات روغن نارگیل و پلی‌کواترنیوم نیز استفاده شده است که لطافت فوق‌العاده‌ای را برای مو به ارمغان می‌آورد. این محصول با پروویتامین‌ B5 و ویتامین E غنی شده است که باعث استحکام ریشه، افزایش ضخامت و کمک به رشد موها می‌شود.

استاندارد ملی

بارها این جمله را شنیده‌ایم که این کالا نشانه استاندارد دارد و خرید آن و استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. استاندارد در لغت به معنی نظم، قاعده و قانون است اما در مفهوم دقیق‌تر و علمی‌تر به نظمی مبتنی بر نتایج ثابت گفته می‌شود که به صورت مقررات علمی و معتبر برای بهبود...

۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1 دقیقه
ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای شستشوی مو

شستن مو علاوه بر تمیزکردن موها، می‌تواند یک روش پیشگیرانه و حتی درمانی باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید از شستشوی موی خود لذت ببرید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید، این مقاله را بخوانید. بایدهای شامپو کردن مو نکته مهم: هرگز آب را به بطری اصلی شامپو، اضافه نکنید. این کار بسیار خطرناک...

۱۴۰۲/۰۱/۱۱
2 دقیقه
ادامه مطلب

هشت نکته برای خانه‌تکانی

اگر می‌خواهید کارهای خانه‌تکانی را برنامه‌ریزی کنید و یا احساس می‌کنید خانه‌تان شدیداً به مرتب کردن نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را برای انجام سریع و مرتب کارهایتان بخوانید. شاید بهترین زمان برای شروع انجام مقدمات خانه‌تکانی، بهمن ماه باشد. انجام خانه‌تکانی به تنهایی کاری بسیار سخت و گاهی گیج‌کننده است. پس بهتر است...

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
3 دقیقه
ادامه مطلب
مشاهده همه مقالات